Organizowanie konkursów – najczęstsze wpadki – jak ich uniknąć?

Nie da się ukryć, że organizacja konkursów to spore przedsięwzięcie. Jeśli nie mamy doświadczenia lub nie dysponujemy odpowiednią infrastrukturą, możemy trafić na duże trudności. Dziś przyglądamy się tym najczęstszym. Dowiedz się więcej na ten temat i sprawdź, jak możesz uniknąć tego typu problemów.

Organizowanie konkursów – jakie błędy mogą Ci się przytrafić?

Jednym z istotnych problemów jest niewłaściwe zaplanowanie kosztów produkcji. Każde duże przedsięwzięcie powinno być dokładnie przeanalizowane pod kątem wydatków, które trzeba będzie ponieść. Podmioty niedysponujące doświadczeniem mogą mieć trudności także w konstruowaniu regulaminów. W końcu trzeba odpowiedniego przygotowania, by wiedzieć, na jakie elementy zwrócić uwagę, by konkursy promocyjne i loterie promocyjne były rzeczywiście dopracowane.

Regulaminy to tylko początek, bo formalności jest znacznie więcej. Zanim zorganizujemy loterię lub konkurs musimy zgromadzić odpowiednią dokumentację, wymaganą przez Ministerstwo Finansów. Nierzadko zdarza się, że firmy zapomną o jakimś szczególne i w ten sposób cały proces niepotrzebne się przeciąga, przy okazji powodując dużo frustracji u organizatorów.

Z czym jeszcze musisz się liczyć, jeśli interesuje Cię organizacja konkursów?

Takich przedsięwzięć często nie da się zorganizować bez zastosowania odpowiednich programów komputerowych. Przedsiębiorstwo musi wiedzieć, które rozwiązania wybrać, by solidnie i bezbłędnie zliczyć punkty i inne aktywności. Błędy na tym polu mogą wynikać z nieznajomości poszczególnych rozwiązań informatycznych.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że podczas organizacji konkursu będziemy obracać ogromnymi ilościami danych. To oznacza, że musimy:

  • zatroszczyć się o wprowadzanie danych do wybranego przez nas systemu
  • zadbać o ochronę przetwarzanych informacji.

Niestety błędy związanymi z powyższymi kwestiami mogą mocno utrudnić, a czasem całkowicie udaremnić organizację loterii. Szczególnie niebezpieczne jest nieprzestrzeganie zasad RODO. Organizator loterii, będąc administratorem danych osobowych, zobowiązany jest do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i do zabezpieczenia zasobów przed ewentualnym wyciekiem. Błędy i niedopatrzenia na tym polu przyniosą nam poważne konsekwencje w postaci strat wizerunkowych i wysokich kar pieniężnych.

Co możesz zrobić, by uniknąć problemów?

Jednym z najprostszych rozwiązań będzie zaufanie specjalistycznej agencji. Profesjonaliści z doświadczeniem w organizacji loterii zadbają o wymagania prawne, obsługę infolinii dla konsumentów oraz o procedurę załatwiania reklamacji. Zatroszczą się też o tak prozaiczne, ale niezwykle problematyczne (bo wymagające dużych zasobów) kwestie jak magazynowanie nagród, ich pakowanie, a następnie wysyłanie do osób, które wygrały loterię. Powierzenie wszystkich tych obowiązków specjalistom pozwoli nam cieszyć się poczuciem bezpieczeństwa, spokojem oraz przyczyni się do wyraźnych oszczędności. Organizacja loterii to usługa oferowana przez takie agencje marketingowe jak www.dcn.pl.