Filmy reklamowe animowane – dobry sposób na przyciągnięcie uwagi klienta

Wyraziste barwy, nowoczesna animacja, kontrowersyjne hasło, czy może elegancki minimalizm i oszczędność środków? Co sprawia, że dany pomysł zachwyca, gdy inny nuży i nie zachęca do bliższego zapoznania się z ideą? Eksperci z dziedziny reklamy konstruują na ten temat różne teorie, starając się odkryć skuteczny sposób na zainteresowanie odbiorcy oferowanymi usługami i dobrami. Czy nowoczesne filmy reklamowe są w stanie pod tym kątem sprostać wymaganiom współczesnego klienta?

 

Co decyduje o sukcesie animacji 2D i 3D?

  • dobrze skonstruowany scenariusz

Tutaj warto zaznaczyć, że scenariusz to nie tylko to, co widzimy, a więc układ scen oraz ogólny zarys graficzny. W wielu współczesnych animacjach ważną rolę odgrywa także dźwięk. Nierzadko to właśnie on skupia uwagę widza. Wykorzystując np. głos narratora, można uniknąć sytuacji, w której odbiorca nie czyta przekazu, bo jest zbyt zmęczony, czy zniechęcony. Czasem już pierwsze zdanie może sprawić, że słuchacz „nadstawia uszu” i z uwagą śledzi to, co dalej przedstawia animacja 2D i 3D. Co oczywiste liczy się tu treść. Ale to nie wszystko. Intonacja, emocje dostrzegalne w głosie narratora – to wszystko sprawia, że odbiorca nabiera określonego stosunku do reklamy.

  • animacja

Jeśli specjaliści realizują animację 2D, najpierw przygotowują zestaw grafik, które mają pojawić się w gotowym projekcie. Uwzględniają one zarówno najważniejsze elementy, czyli główne postaci i najbardziej rzucające się w oczy przedmioty, jak też drobne detale i elementy tła. W przypadku animacji 3D sprawa jest bardziej skomplikowana. Praca specjalistów obejmuje bowiem stworzenie modeli, dobranie światła, zdecydowanie o charakterze przestrzeni oraz podjęcie szeregi decyzji związanych z ustawieniem kamery. Na tym etapie zdecydowanie nie warto się spieszyć, bo wysiłki, które włożymy w te zadania, zaowocują, tworząc spektakularny efekt w finalnej animacji 3D. Dobrze jest więc powierzyć te czynności doświadczonym, kreatywnym ludziom, takim jak np. specjaliści z firmy https://narysujto.pl.

 

reklama zewnetrzna

 

Explainer Video – co powinniśmy wiedzieć o tym rodzaju filmów reklamowych?

W ofercie profesjonalnych agencji, obok animacji 2D i 3D często natkniemy się również na explainery video. Takie rozwiązania przyciągają uwagę odbiorców z kilku powodów. Po pierwsze, są dość krótkie, co oznacza, że spada ryzyko znudzenia widza. Jego zaangażowanie, oprócz czasu trwania, wzmaga jeszcze wiele innych czynników. Specjaliści do tworzenia takich projektów wykorzystują rzuty izometryczne. W efekcie za stosunkowo niską cenę (chociaż widełki są szerokie) otrzymujemy film reklamowy, który wygląda dużo atrakcyjniej niż klasyczna animacja 2D. Explainery poleca się wszędzie tam, gdzie trzeba w przystępny, przejrzysty sposób wytłumaczyć jakieś zjawisko. Zakres tematyczny jest nieskończony, bo na takie rozwiązanie decydują się zarówno przedsiębiorcy, poszukujący partnerów biznesowych, jak i firmy, przedstawiające swoje produkty klientom (animacje sprzedażowe) lub starające się nawiązać kontakt z przyszłymi pracownikami (employer branding).

Zapraszamy do zapoznaj się z naszymi produktami: explainer video.

Leave a Reply

Your email address will not be published