Drukarnia internetowa rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Dzięki uproszczeniu procedury zamówienia oraz realizacji, konsumenci mogą zamówić wszystkie potrzebne materiały poligraficzne przez internet. Jakie są więc zalety i wady takiego rozwiązania?
Jaki druk wybrać ?
Internet daje masę nowych możliwości, dlatego drukarnia internetowa wyróżniają się w branży poligraficznej. Chodzi tu przede wszystkim o wyższe oczekiwania, jakie są narzucone przez rynek. Drukarnie sieciowe muszą utrzymać najwyższą jakość usług i wyrobów poprzez stosowanie najnowocześniejszych technik druku. Firmy zajmujące się drukowaniem w internecie dają klientom większy wybór. Bez wątpienia, szybkość składania zamówień to jedna z zalet drukarni internetowych. Sprawna realizacja zleceń pozwala na zdobycie nowych klientów – nie tylko tych indywidualnych, ale też biznesowych. Drukarnie tego typu nie muszą, ograniczać się do konkretnego miejsca, jak jest w przypadku tradycyjnych usług. Zamówienia są drukowane i bezpośrednio wysyłane do zleceniodawców. W ten sposób drukarnie internetowe są w stanie wyznaczyć nowe standardy i pewien nowy, atrakcyjny model współpracy. Brak tradycyjnej formy składania zamówienia pozwala na znaczną obniżkę cen w stosunku do drukarni klasycznych. Nie trzeba, posiadać odbitek próbnych, a w razie problemów możemy w każdej chwili, zatrzymać proces drukowania. Przydatne jest to szczególnie wtedy, jeśli zauważymy, że pojawił się błąd na wydruku. Taki zapis cyfrowy jest bardzo uniwersalną metodą druku stosowaną przez drukarnie cyfrowe.
Drukarnia internetowa
nie zawsze będzie dobrym wyjściem w przypadku potrzeby dużej personalizacji zamówienia. Większość procesów odbywa się mechanicznie i korzystający z usług takiej drukarni, mają wpływ tylko na niektóre elementy. Drukowanie online narażone jest również na błędy wynikające ze strony użytkowników. Niewłaściwe przygotowanie projektu graficznego, błędna wersja pliku do wydruku czy pomyłka w adresie dostawy. W każdym tych przypadków, może dojść do sytuacji, gdy zamówienie nie zostanie zrealizowane w taki sposób, jaki życzyłby sobie tego klient.