W jaki sposób agencja celna pomoże nam zorganizować wymianę handlową z UK? Czy rzeczywiście potrzebujemy jej wsparcia? Poniżej odpowiadamy na te pytania.
Jakie formalności są istotne, jeśli chcemy zorganizować import i eksport z/do Wielkiej Brytanii?
Brexit sprawił, że zasady, do których dotąd byliśmy przyzwyczajeni, uległy widocznej zmianie. Na bieżąco z przepisami muszą być podmioty, działające w takim zakresie jak:
- sprzedaż produktów od podmiotów z Wielkiej Brytanii;
- kupno produktów od podmiotów z Wielkiej Brytanii;
- tranzyt przez terytorium tego państwa.
Do istotnych formalności możemy zaliczyć m.in. deklarację kraju pochodzenia. Wymiana handlowa z UK nie obędzie się też bez uzyskania numeru EORI. W ten sposób określa się unikany numer identyfikacyjny. Jego funkcja jest dość istotna – to dzięki niemu możliwa jest rejestracja zgłoszeń celnych w UE. Eksporterzy pochodzący ze wspólnoty powinni również zadbać także o numer REX. Dotyczy to sytuacji, gdy ładunek jest wart więcej niż 6000 euro. To jednak nie wszystkie formalności.
Prowadząc wymianę handlową z Wielką Brytanią, konieczne będzie także dokonanie zgłoszenia celnego. Należy także zapoznać się ze wszystkimi zasadami ochrony i bezpieczeństwa, bo w przeciwnym razie mogą czekać nas problemy i niepotrzebne wydłużenie całego procesu.
Import i eksport Wielka Brytania – jak znaleźć specjalistę w Warszawie?
Zaufanie sprawdzonemu podmiotowi pozwoli nam cieszyć się pewnością i zwiększonym bezpieczeństwem. Szeroki zakres usług oferuje m.in. Sadmax z Warszawy – firma organizuje odprawy celne w transporcie lotniczym, drogowym, kolejowym i morskim.
Pomoc ekspertów sprawia, że odprawa celna zachodzi bez problemów. Samodzielne zajęcie się tym obowiązkiem może kosztować nas sporo czasu, szczególnie jeśli nie orientujemy się doskonale we wszystkich formalnościach. Jest to więc sprawdzony sposób na uniknięcie najczęściej popełnianych błędów.